Povrede i nesreće na radu su česte. Neki poslovi su sami po sebi zahtevniji i postoji veći rizik od povreda i nesreća. Rukovanje viljuškarima spada u poslove kod kojih je izuzetno bitno pridržavati se pravila i bezbedonosnih procedura. Evo nekoliko jednostavnih saveta kojih se treba pridržavati prilikom rukovanja viljuškarima. Iako su u pitanju bazični saveti oni omogućavaju veću bezbednost, sigurnu radnu sredinu i zaštitu ne samo radnika već i svih ostalih u radnom okruženju.
1. Radnik mora biti kvalifikovan
Radnik koji upravlja viljuškarom mora proći adekvatnu obuku i imati seftifikat da može da upravlja ovom mašinom.
2. Mora se nositi odgovarajuće radno odelo
Neophodno je obezbediti da vozači nose odgovarajuću radnu odeću. Najčešće radno odelo vozača viljuškara čine zaštitni šlem, sigurnosne cipele i fluroscentna jakna ili prsluk. Radna garderoba mora biti uz telo da bi se izbegle eventualne nesreće ako bi se garderoba zakačila za mašinu. Takodje, bitno je da radnik ne upravlja i ne dira kontrolne uredjaje ako su mu ruke masne ili mokre jer može doći do nesreće.
3. Mora se proveriti oprema pre upotrebe
Pre vožnje viljuškara vozač mora da obavi rutinsku kontrolu vozila i utvrdi da li je sve u redu sa npr. kočnicama, uredajem za upravljenje, svetlosnim uredjajima, gumama,… Ukoliko se uoči neki nedostatak ili nepravilnost treba odmah obavesti nadležne. Viljuškar se ne sme voziti dok se ne otklone nedostaci ili uočene nepravilnosti.
4. Procedura pre pokretanja viljuškara
Pre pokretanja viljuškara bitno je podesiti ogledala, sedište i kontrolne uredjaje. Takodje, vozač treba celim svojim telom da je u kabini i da veže sigurnosni pojas.
5. Obraćanje pažnje na okolinu
Prilikom upravljanja viljuškarom neohodno je obratiti pažnju na okruženje i poštovati pravila i uputstva na radnom mestu. Vozilo treba voziti samo po obeleženim putanjama i putevima, poštovanje oznaka u radnom prostoru (npr. dozvoljena visina vozila…) je obavezno. Brzina se mora prilagoditi uslovima puta i okruženja, prilikom ulaska i izlaska mora se voditi računa o veličini tovara i viljuškara i neophodno je pažljivo voziti blizu ivica i na utovarnim rampama.
6. Mora se voziti sigurnom brzinom
Prilikom vožnje ne sme se prekoračiti propisana brzina, prilikom skretanja i okretanja potrebno je usporiti da bi se izbeglo prevrtanje, a prilikom promene pravce zaustaviti vozilo i polako ga okrenuti.
7. Izbegavanje opasnosti
Jedno od pravila je i da vozač mora da ukloni eventualne prepreke na putu i sve predmete, neravnine koje mogu dovesti do gubitka kontrole i prouzrokovati nesreću. Takodje, je u obavezi da koristi sirenu prilikom ulaska i izlaska u objekat, prilikom skretanja iza ćoška i u blizini pešaka da bi sve prisutne upozorio na svoje prisustvo i izbegao eventualni sudar. Vozač viljuškara mora da drži odstojanje od ostalih vozila i da vodi računa da uvek ima dovoljno prostora da bezbedno i sigurno zaustavi vozilo.
Nastavak teksta pročitajte na blogu
Bezbedno upravljanje viljuškarom 2
A ukoliko želite da saznate nešto više o našim Jungheinrich viljuškarima, detalje pogledajte na sledećem linku.
Komentari
Pročitaj više:
Kako se zaštiti od pada sa visine?
Svaki rad na gradilištu sa mašinama za rad na visini podrazumeva stroge propise za za&...
Građevinska mehanizacija koja je načinila preokret u građevinskoj industriji
Alati su od davnina bili neophodni čoveku da bi lakše i brže obavljali neki posao. Kako je ...
Stambeni prostori – izgradnja uz savremene mašine
Infrastrukturni razvoj u našoj zemlji deo je velikog broja planova, koji se razlikuju od jedn...