Jedna od često viđenih mašina na gradilištima jesu građevinski kompresori. Građevinski kompresori se uveliko koriste za različite potrebe i mašine tokom građevinskih radova. Građevinski kompresori se najčešće upotrebljavaju za rušenje različitih materijala posebno tvrdih kao što su beton, cigla, kamen itd. Koristeći pritisak koji se u kompresoru stvara, određene mašine dobijaju dodatnu snagu za rad. U zavisnosti od dimenzija i svrhe mogu biti pokretni i nepokretni.
Građevinski kompresori svakako služe i za više svrha a ne samo za razbijanje tvrdog materijala.
Tako se građevinski kompresori u građevini mogu koristiti i za bojenje i farbanje zidova, plafona, metala, drveta i drugih različitih materijala. Postoji više vrsta građevinskih kompresora, iako većina radi po istom principu.
Građevinski kompresori se mogu podeliti u tri jednostavne grupe, odnosno na male, srednje i velike kompresore. Ova podela vrši se na osnovu količine vazduha koji se u kompresoru proizvodi.
Mali kompresori
Mali kompresori su oni kompresori koji imaju kapacitet između 1 i 5 m³/h. srednji između 5 i 10 m³/h,, a veliki od 10 do više od 30 m³/h. Mali kompresori su oni koji se mogu koristiti za bojenje i uglavnom su moblini odnoosno pokretni. Na kompresore se stave određena creva kroz koje prolazi vazduh. Na kraju creva se nalazi “pištolj” čija veličina i oblik zavisi od predmeta farbanja pa se tako oblik mlaza razlikuje. U rezervoar “pištolja” se sipa boja odnosno farba, a zatim pritiskom prekidača na pištolju, vazduh pod pritiskom izlazi iz pistolja i rasprskava boju.
Srednji kompresori
Srednji građevinski kompresori se koriste za razbijanje gde mali ne mogu postići efekat. To su uglavnom razbijanja gde se koriste čekići, pneumatske bušilice i sl, za manja bušenja kamenoloma, kao i za manje bušilice. Za razbijanje manjih i većih betonskih površina, kao pogon koristi se vazduh iz građevinskih kompresora na koji su povezani alati koji dinamičkim putem razbijaju beton.
Veliki kompresori
Veliki kompresori se koriste za zahtevnije radove. To su obično veća peskarenja na različitim područijima, kao i kod dubinskih bušenja, i za uduvavanje optičkih kablova, kablova za telekomunikaiju, struju itd.
Pored nabrojanog, građevinski kompresori se koriste kao pogon, odnono daju pogon vazduhom koji stvaraju, a koji se prenosi putem creva do određenog alata. Na taj način mašine dobijaju dodatnu snagu za rad, al ii preciznost i veću pokretljivost. Građevisnki kompresori svoj pogon dobijaju iz dizel goriva ili preko struje.
Ono što sigurno utiče na rad građevinskih kompresora jeste njihov motor. Motor je može se reći glavni deo kompresora koji svojom snagom utiče na rad kompresora. Ukoliko je rad motora optimalan, može se postići mala potrošnja goriva, a samim tim i ušteda.
Pored motora, na rad i potrošnju goriva kod građevinskog kompresora utiče i kontrolni sistem, koji kontroliše potrošnju vazduha. Pored potrošnje vazduha, kontrolni sitem kontroliše i ulje motora i kompresora, kao i temperature tečnosti.
Druga poznatija podela svih kompresora jesu na vijačne i klipne.
Vijačni kompresori
Vijačni kompresori imaju predosnot kao što su dužina trajanja, a jeftiniji troškovi za odravanje. Ono što im je mana jeste visoka cena za kupovinu. Vijačni kompresori rade po određenom mehanizmu gde se vijci okreću suprotno jedan od drugog usisavajući vazduh s jedne strane, i stvarajući pritisak da na drugoj strani vijka, koji se kasnije prenosi do potrebnog alata.
Klipni kompresori
Klipni kompresori imaju drugačiji mehanizam od vijačnih. Klipovi se kreću gore-dole, isto usisavajući vazduh u jednom smeeru i proizvodeći pristisak krećući se u drugom smeru. Po ceni su pristupačniji od vijačnih, a korite se podjednako u građevinske svrhe.
Za sve dodatne informacije slobodno nas kontaktirajte preko linka.
Komentari
Pročitaj više:
Najviše zgrade u Beogradu
Ako vas je nekada zanimalo koje su to najviše zgrade u Beogradu, koliko su visoke i gde se na...
Samohodne makazaste platforme za građevinske radove
Samohodne makazaste platforme su pogodne za unutrašnje i spoljašnje građevinske radove....
Sve što treba da znate o vožnji viljuškara
Jeste li nekada razmišljali da radite u transport ili da se bavite logistikom? Da i znate da ...